Ni kisah kawan aku, dia mintak aku post dalam blog aku ni..
alkisah nye..
kwn aku ni mmg pelanggan setia butik tudung yg agak terkenal la, ala yg model nye isteri kepada penyanyi popular yg juga juara sebuah program realiti no 1 kat malaysia ni, kononnye..
satu hari dia berkunjung la kat butik ni.. tgh dok pilih2 ni, dtg la minah promoter butik ni tnya cari tudung apa.. kwn aku ni jenis tak suka org dok sibuk2 tnya, biar dia yg pilih sendri.. kwn aku ni just bgtau la nk tudung kaler sekian2.. dia tak mintak pon minah promoter ni carikan, minah tu dok sebuk pilih kan tudung utk dia.. "ni cantik gak kak", " ni tak nak kak","tudung ni baru smpai, tak nak try".. kalau aku jadik dia pon bleh angin satu badan la.. agaknye minah tu dah tension kwn aku tak berkenan dgn tudung yg di suggest kan, dia mcm mengata la dgn sorg pempuan yg kononnye bos kat situ..
kwn aku pon pilih la satu tudung n bayar kat kaunter, cashier time tu si pempuan yg kononnye bos dia lah.. n pada masa yg same kwn aku nak tuko awning tudung tu sbb benang tercabut. kwn aku dgn nada yg baik bgtau la kat si pempuan tu.. adalak minah promoter yg nyebuk gak time tu.. ni dialog dorg;
kwn aku: masuk ni saya dah ada 3 tudung dari butik ni yg prob
oyeke, kita tak pernah dapat komplen pon dari customer yg tudung kita problem, akak la yg first
kwn aku: saya tak pernah basuh lagi tudung ni, n baru pakai sekali, mcmana leh terbuka lak benang awning ni
promoter: ni mesti akak tarik kuat sgt ni smpai benang dia cabut
cashier/kononnye bos: boleh tukar awning dia tapi tak janji bleh dapat bila, kdg2 ada yg lebih dari sebulan. sbb tu kita tak prefer customer tukar awning. utk tukar awning rm35 (dgn nada yg penuh menyakitkan hati + muka %#^&^&)
kwn aku: ok la saya nak tukar gak
dah tu kwn aku ni pon bagi la tudung yg nak ditukar n byr tudung baru tu guna kad kredit.
kwn aku ni tgh bengang kuar la dari butik tu.. dalam hati "AKU DAH TAKKAN JEJAK KAKI KE SINI!".. dalam perjalanan balik kwn aku dapat pnggilan_ "Hello ni ... ke? sy dari butik ..., tadi akak tak sign receipt la, kalau customer tak sign kita tak leh nak claim duit ni" kwn aku pon jwp "slah saya ke, sy dah half way n u expect i nak patah balik. ni kalau la i tak tukar awning tudung n tak bagi no hp, cmana u nak carik balik customer ni".. hahaha aku suka btol cara kwn aku ni. yela dah cakap tak nak jejak kaki ke sana lagi ka, so padan la muka. burn la duit tu.
ni komen aku la, si promoter tu kena la jwp berhemah, even btol kwn aku tu 1st customer yg komplen. bagi aku butik ni mmg sgt terkenal, so jaga la kualiti product.. kalau nak kata kwn aku tarik kuat sgt tudung tu time pki, mkna nya mmg kualiti langsung tak bagus la sbb baru sekali pakai, tak kan cepat benar lak bleh cabut benang nyooo.. secara jujur aku sendiri pernah mengalami nasib yg sama. so kwn aku tu maybe 1st customer yg komplen, but doesnt mean that tudung diorg tu tak de masalah langsung. maybe certain customer mcm aku ni mls nak gi balik ke butik tu n komplen, mintak tukar bagai.. aku pernh la baca kat paper, jaminan butik ni pada pelanggan, mcm bagus sgt la. kalau nak tukar awning amik masa more than 1 month takyah berdolak dalih kata byr rm35 n tudung ni tak janji leh dapat bila n sbb tu kita tak prefer customer tukar awning. ckp direct, beli baru je kak. senang btol nak kaut untung ek, ni ke cara org kita berniaga...
buat kwn aku tu sabar je la.. satu lagi la nak ckp, prometer je awk keje, kwn aku ni keje bank bleh lak cakap berhemah.. aku tak underestimate keje promoter ni tapi hormat la org lain sama..
k ~end of lepas geram~
Thursday, July 30, 2009
Lepas Geram
Posted by Nor 'Ain Musa at 3:26 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
hahahha..akak rasa promoter tue ada masalah peribadi lah ain..
nasib bek saye x penah bli kt butik.. bli kt kedai2 kecik lg bkualiti kot.. heheheh.. feel free jenguk my blog @ mynameisanie.blogspot.com
Post a Comment