CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 26, 2008

Muhamad Aliff Ekhwan Yusof













..kau adik yg teristimewa..
kau berada di samping ku ketika hati ku duka dan lara
kau melindungiku ketika ada yg cuba membuatku terluka
kau membahagiakanku ketika jiwa dihimpit hiba
kerana kau aku berjanji utk tidak mendekatinya
kerana kau aku cuba melupakannya
dan kerana kau aku tutup hatiku buatnya
pernah kau memberitahu ku yg kau amat memerlukanku utk mengubah hidupmu
kau tinggalkan semuanya utk mengecapi hidup yg baru
namun apakan daya
aku hanya mampu berdoa untukmu
kerana utk mengubah dirimu adalah dtgnya dari dirimu sendiri
biar beribu kata2 azimat, keramat dan nasihat
tiada maknanya jika kau masih di bayangi kisah silammu
aku merayu pada dirimu
carilah cahaya yg dapat menerangimu
bukan api yg akan memakan dirimu
lihatlah dunia dgn pandangan mata hati
bukan dari pandangan nafsu yg hanya menipu
carilah teman yg dapat mengubah hidupmu
bukan teman yg terus menghanyutimu
tiada siapa bisa menghalangmu
kerana hanya dirimu yg dapat menentukan arah hidupmu
ingatlah, masih ramai yg menyayangimu
dia hanya sekuntum bunga yg layu
akan terus layu dan layu
tanyalah diri adakah kau ingin turut layu bersamanya?
ingatlah, hidup ini hanya sementara
kembalilah kepada Nya
kerana Dia tak kan layu walau ribut datang melanda
aku sayangkan mu
..kerana kau adik yg teristimewa..

1 comments:

Kasih Alyza said...

biar apapun yg melanda kasih syg seorg kakak terhadap adik nya tak pernah terhakis..

agar adikkarat paham apa yg adik perlu dia lakukan... krn keistimewaan dia tu la yg membuatkan kita mengambil berat...